Snublede for et par dage siden over Luftskibet, en ny “beta” satsning fra Information og som Jens Christofersen skriver i velkomst-indlægget på betabloggen:
” [..]har vi valgt at gå til sagen på en lidt anden måde end man måske ville forvente af et etableret mediehus. Vi har nemlig valgt at søsætte skibet før det er færdigbygget, og i stedet taget hul på en proces hvor vi håber at vore brugere / læsere / med-kommentatorer vil hjælpe os med pejlinger på hvad fremtidens information.dk skal være for et sted.”
“[..] Åbenhed i forhold til at lytte til sine brugere og i forhold til hele udviklingsprocessen som sådan.”
“[..] I blogosfæren er tilbøjeligheden til at snakke om tingene jo ret udtalt… “
Altså en launch i bedste beta-stil og hvor Information jo netop inddrager brugerne og bloggerne.
Det virker som en rigtig interessant satsning fra Information, hvor der bl.a. er blogs direkte fra redaktionsmøderne, Henrik Føhns og Nikolai Thyssen’ spændende Radar, en Bogsalon, Fakultet om universitetsverdenen etc.
Personligt synes jeg desuden Luftskibet er i særdeles “lækkert” design og godt overblik over bla. kommentarer på de forskellig blogs (på tværs af bloggene), blogrolls for hvad Information-skribenterne finder interessant ude af huset, og også direkte overskrifts henvisninger (sandsynligvis via RSS-feeds) til andre medier (f.eks. New York Times) og Danmarks Radio) og blogs (f.eks. Claus Buhl og Hovedet På Bloggen).
Rimeligt flot tiltag.