Vi har måttet erkende et par ting på det seneste.
- Vi har først for nyligt indført muligheden for at pinge Overskrift.dk. Det betyder at vi stadig aggregerer størstedelen af vores feeds/blogs på den gammeldags manér – altså ved et besøg et par gange i døgnet. For at være endnu mere oppe-til-datoen har vi målt på aktiviteten af alle tilmeldte blogs, og udpeget de mest aktive (som vi pt. ikke bliver pinget af) – de indgår nu i Overskrift.dk’s a-liste. Disse blogs (pt. 500, men antallet er ikke så interessant) er blevet hevet ud af den almindelige aggregeringsrotation, og figurerer nu i høj-aktivitets-rotation. Det betyder, at vi aggregerer posts fra disse blogs en gang i timen, mod tidligere et par gange i døgnet. Vi opdaterer løbende a-listen, efter hvor meget aktivitet vi ser, og en blog bliver selvfølgelig fjernet fra a-listen så snart den begynder at pinge os. Og derfor også en bøn – hvis du har mulighed for det, må du meget gerne sætte din blog op til at pinge Overskrift.dk. Vi vil meget hellere pinges end at spilde vores (din og Overskrift.dk’s) båndbredde på at læse feeds, som alligevel ikke er blevet opdateret.
- Listen af populære søgninger i venstre kolonne har ændret sig i dag. Vi har introduceret en mere finkornet pointsystem, som vi kan tilpasse hen ad vejen. En søgeterm får selvfølgelig points når du indtaster den, og foretager en søgning. Derudover mener vi også at en søgning får højere værdi, når du rent faktisk finder noget af interesse og klikker på det – hér falder altså lidt flere points af til til søgekriteriet. Flere andre aktiviteter relateret til en søgeterm kan hæve interessen for en søgeterm. I den lave ende af pointskalaen findes gentagne søgninger på samme søgeterm, eller et egentligt klik på en søgeterm, hvilket jo også afstedkommer en slags søgning.Således samles der points sammen, og det er med til at afgøre hvilke søgetermer der dukker op i “Populære søgninger”-cloud’en og hvilken størrelse søgetermen har i cloud’en. Vi bliver klogere hen ad vejen, og kommer nok til at justere pointgivningen for at give det vi mener er det mest retvisende billede af “Populære søgninger”.