Det ser ud til, at TDC så småt er ved at begynde på virksomhedsblogging / corporate blogging. Per Rasmussen, som er online direktør, har ihvertfald oprettet sin egen blog. I første omgang er det ikke i TDC regi, men bloggen omhandler udelukkende TDC emner, og som Per skriver på sin “About” side er der ikke en forkromet blog-strategi hos TDC endnu, så han prøver blog-mediet af i første omgang.
Netop de store og tunge virksomheder skulle man tro kunne have godt at af åbne op og komme i tættere dialog med kunderne. Som det er kendt fra Robert Scobles tid i Microsoft og hans bog “Naked Conversations” sammen med Shel Israel, er også forside-historien på denne måneds Wired (issue 15.04) mere nøgenhed: “Get Naked and Rule the World“, om hvor radikalt samtalen med kunderne, brugerne, menneskerne bør omlægges … (som Niels ovre fra Social Square også bloggede om forleden).
Jon Lund fra FDIM bloggede også forleden om hans møde med Per Rasmussen på Ehandelsprisen 2007 omkring hvordan TDC betragter online ehandel som en dedikeret kanal.
Pingback:New Media Trends » The Coca-Cola ethic and the spirit of web 2.0