Corporate blogging hører altså ikke kun til i private virksomheder – offentlige organisationer har naturligvis også fået øjnene op for denne nyere type kommunikationsform, hvor de kan forklare og gå i dialog om hvorledes de bidrager til samfundet.
Mange gange er corporate blogs (virksomhedsblogs) en ren intern affære som holdes inden for organisationens firewall, som altså giver ledelse og medarbejdere et mere direkte samtale-værktøj.
Andre gange er virksomhedsblogs mere rettet mod det store publikum uden for forganisationen. Det er netop en sådan type som Hjemmeværnet netop er begyndt på, hvor ledelsen i form af Chef for Hjemmeværnet, Generalmajor Jan S. Norgaard og Kommitteret for Hjemmeværnet, folketingsmedlem Ulrik Kragh er begyndt at blogge.
Hjemmeværnet er jo ikke så synlige i folks bevidsthed (ihvertfald ikke hos mig), og det er man også godt klar over hos hjemmeværmet, som nu altså ser på nye måder at forklare sig selv på, som beskrevet i første indlæg:
Vi vil gerne vise, hvad hjemmeværnet kan, og vi vil gerne høre, hvad befolkningen mener om og forventer af et moderne hjemmeværn.
Som enhver god virksomhedsblog har bloggen også kodeks for dialog, hvor der bl.a. lægges vægt på:
Webloggen henvender sig især til folk uden for hjemmeværnet.
Pingback:Overskrifts underskrift » Nye blogs: Musicalakademiets rektor blogger
Hjemmeværnet
3. april 2012Positivt initiativ som kun har en effekt hvis man mener det og følger op på det…