Websitet for FDIM (Foreningen af Danske Internet Medier) har i dag skiftet udseende efter at have lignet sig selv længe, så den grafiske opdatering var virkelig tiltrængt. Der er også kommet en del nye funktioner til så som RSS feed (dog lidt underlig URL), tags på indlæg, Excel statistik etc.
FDIM står bl.a. for statistik måling på de største danske websites mht antal bruger, antal sidevisninger, antal kliks osv. så det gerne skulle blive mere gennemskueligt (og sammenlignligt) hvilke sites der trække mest trafik, bl.a. til brug overfor (banner-)annoncører.
Af en eller anden grund er de danske dagblade (DDF) dog ved at trække sig ud af FDIM for at danne deres egen forening, “Dagbladenes Digitale Medier”. Samtidigt vil Dansk Fagpresse, ifølge MediaWatch, gå i direkte konkurrence med FDIM på det absolutte kerneområde – trafikmåling. Angiveligt for at gøre trafikmåling meget billigere for de danske medier.
Mads Kristensen (Vad NU!) kalder dog DDF’s medie-forenings initiativ for direkte tåbeligt.
Joachim
3. januar 2008Det nye design minder mig i farve og skrifttype utroligt meget om Sonofon.dk
Sonofon var faktisk det allerførste jeg tænkte på da jeg så deres nye hjemmeside.
Er det bare mig…?!
Stefan Bøgh-Andersen
3. januar 2008He he – ja, det ser da ud til at nogle har ladet sig “inspirere”.
Og lad nu ikke Jens Ulrik komme igang ang. Sonofon logoet (jeg kan stadig ikke se det logo uden at grine …)
Jens Ulrik
3. januar 2008Undskyld, men det er større end mig.. Er nødt til at pege på et Logo eller blå diller?
Joachim
4. januar 2008Haha…men hvad pokker ligner FDIMs så?!
Jens Ulrik
8. januar 2008@Joachim: Hmmm. Øhhh.. En rorschach test under udarbejdelse?!?