FDB er nu også hoppet på corporate blogging vognen med 4 weblogs indenfor områderne klima, etisk handel, sundhed og forening.
F.eks. forsøger direktør Thomas Bagge Olesen at besvare kritikken om den tabte andelstanke, som Politiken havde et debatindlæg om i onsdags. Faktisk var direktørens svar i avisen i går søndag, men kunne altså læses tidligere på bloggen … skønt at være sig eget medie via sin blog 🙂
Sitet ser ud til at være udviklet af Magnetix med Sharepoint.
Søren Sprogø
9. juni 2008Gad vide om de mener det seriøst, eller om det bare er endnu en Meatball Sundae? 😛
Sebastian Franck
10. juni 2008Blot for at bekræfte: Sitet er ganske rigtigt udviklet af Magnetix på Sharepoint, som er den strategiske platform for hele virksomheden.
@Søren Sprogø: FDB mener det helt klart seriøst. Det gamle FDB.dk havde et meget aktivt debatforum, hvor medlemmerne debatterede indbyrdes og FDB bidrog til diskussionen. I den nye version er debatten søgt overført til blog-mediet. Erfaringen er at det tager tid, men det skal nok komme.
OLA (oplysning til læserne om afsenderen): Jeg arbejder i Magnetix, men har ikke været direkte involveret i fdb.dk.
Simon Færch
11. juni 2008Jeg arbejder som webmaster i FDB og kan bekræfte ovenstående. Vi mener det seriøst og vil arbejde på, at der kommer godt gang i bloggen.
Men når det så er sagt, må vi også erkende, at selv om vi har en masse at skrive om, har det været svært at komme i gang. En dynamisk blog kræver, at medarbejdere har den som fast inventar i baghovedet, når de arbejder (kunne det jeg arbejder med lige nu udmønte sig i et blogindlæg?). Denne øvelse, eller man kan måske kalde det virksomhedskultur, har vi stillet skarpt på.
Gode råd eller idéer modtages gerne 😉
Stefan Bøgh-Andersen
12. juni 2008Tak til Sebastion og Simon for “behind-the-scenes” info.
Og ja, det er jo teknisk meget simpelt at sætte en blog op. Det er mere det at få den tilhørende (virksomheds-)kultur til at vende sig til bl.a. at være mere åbne i dialogen og kommunikationen med omverdenen, der er udfordringen.