3 Comments

  • Søren Hugger Møller

    24. juni 2008

    Tsk tsk, de har stavet “Aalborg” forkert i drop-down-menuen på billetbestillings-siden, puha :).

  • Morten

    24. juni 2008

    Den er fin og meget Web 2.0 (i forhold til den gamle grimme BioBooking). Jeg synes dog godt, at biograferne kunne udnytte nettet endnu mere. F.eks. burde den jo huske, at jeg har set de sidste 3-4 Tarantino-film på en fredag. Når så der kommer en ny Tarantino, burde jeg få en mail, hvor der står “Hej Morten. Vi har allerede reserveret to pladser til dig fredag d. XX til den nye Tarantino-film. Klik her for at bestille”. For slet ikke at tale om enten print-selv-billetter eller billet tilsendt pr sms. Der er stadig meget online-arbejde til biograferne.

    -Og så savner jeg stadig et XML-feed, så vi andre kunne lave en iPhone-venlig oversigt og bio-film… Men vi skriver jo kun 2008, så hvad kan man forvente 😉

  • Stefan

    25. juni 2008

    Ja, det er jo bare en soft launch,så det er jo nok en del småting der skal rettes.

    Sjovt nok var jeg med til at lave Egmonts film-satsning på nettet tilbage for 10 år siden. Det gik dengang under navnet EON (Egmont Online), men egentlig ligner den nuværende Kino.dk en hel del med film-info og biograftider.

    Man kan undre sig over Kino.dk ikke lægger op til mere anvendelse af “Web 2.0” med brugerinddragelse, bruger-anmeldelser, bruger-afstemninger, måder at folk kan finde sammen i grupper (efter filmsmag, lokalområde …), en måde at finde / møde andre med samme interesse, få instruktører / skuespillere til at blogge, SMS-updates om events og film, link til andre Film-sites, f.eks. IMDB. Måske også om film der vises på TV, udgivet på DVD.

    Kino.dk kunne på den måde blive “stedet” for film diskussion / debat i Danmark, måske ligefrem et “socialt netværk” for film-interesserede i Danmark.

Comments are closed.