Sidste uges Social Media Week Copenhagen 2014, #smwcph, var en stor succes med over 100 events over hele byen. Og der var vist også mange flere deltagere end sidste år, hvor arrangementet løb af stablen for første gang.
Der var så mange spændende events, og man kunne jo ikke deltage i det hele. Men heldigvis blev nogle af begivenhederne optaget eller med TV-interviews hos Jyskebank TV.
Der var også heftig dialog og samtaler på Twitter, så det var muligt at følge en event selv om man ikke var fysisk til stede, ja ligefrem stille spørgsmål til oplægsholderne.
Hoved hashtag’et #smwcph blev anvendt så meget af de social medie-interesserede at tag’ et flere dage var det mest anvendt hashtag i Danmark, selv mere end altid populære #dkpol.
Hvert event havde også eget individuel tag, så man kunne deltage i samtalen om det. Så hvilke event var de mest omtalte, delte, diskuterede?
Som man kan se af grafen var der særligt tre events som blev delt og snakket om på Twitter:
- #smwtwitterws (286)
- #smwdkpol (281)
- #smwcontent (279)
alle oplæg som er meget delings-relevante. Download hashtag dataen i CSV format.
Der er også en hel del hashtags som kun er anvendt 1 eller 2 gange, som ofte er fejl-tags med stavefejl af de rigtige.
I Overskrift.dk lavede vi også et indlæg til årets Social Media Week, som sjovt handlede om … hashtags, i “The Year of Hashtags” sammen med Jacob Mouritzen hos Advice. Og som i øvrigt var det 6. mest delte event med brug af #smwhashtags.Du kan se slidene fra oplægget her:
…
Før hele festen startede, var Stefan Bøgh-Andersen fra Overskrift.dk på besøg hos Christiane Vejlø i programmet Elekstronista på Radio24syv sammen med Mads Ehrhardt fra Social Media Week og Grimur Fjeldsted fra Ecco.