Hvordan foregår det egentlig, når et hashtag pludselig trender på Twitter i Danmark? Vi har kigget på #sultnefilm, som i løbet af 15 min. fik nok gennemslagskraft til at dukke op i vores filter over trends, der er på vej op i den danske Twittosfære.
Det hele startede om tirsdagen med Lasse Rimmers tweet med ”Snacks on a Plane”, hvor han lancerer hashtagget #sultnefilm:
“Snacks on a Plane” #sultnefilm
— Lasse Rimmer (@lasserimmer) August 26, 2014
Overskrift.dks trendoversigt analyserer hvilket trends der er på vej op ved hele tiden at overvåge hvilke tags som bliver anvendt mest i Danmark. Dermed bliver #sultnefilm fanget allerede en lille halv time efter, trenden tager fart. Lasse Rimmer tweeter selv 40 gange med med #sultnefilm:
“Jurassic Pork” #sultnefilm — Lasse Rimmer (@lasserimmer) August 26, 2014
I løbet af to timer bliver der i alt postet 700 tweets med #sultnefilm og mange leger med på hashtag med skøre forslag – hvorefter hashtagget dør ud.
På forsiden af Overskrift.dk følges live top hashtags for Danmark, så hvis man vil deltage i dialogen om trendende emner og hashtags – f.eks. til newsjacking / hashjacking, kan man med fordel følge med der.
Her er en samling af de nogle af de bedre #sultnefilm:
“Serving Private Ryan” #sultnefilm
— Tomas Norre (@tomasnorre) August 26, 2014
Das Brot #sultnefilm — Brian Mørk (@BrianMork) August 26, 2014
Any Given Sundae #sultnefilm @lasserimmer
— FilmTips.dk (@Filmtipsdk) August 26, 2014
@lasserimmer Otto er et pølsehorn #sultnefilm — Michael Vandkrog (@uberdrue) August 26, 2014
@lasserimmer Breaking Bread #sultnefilm #sultnetvshows
— Jens Balle (@JensBalle) August 26, 2014