Vi har netop lanceret en ny feature på Overblik tjenesten, som gør det mulig at sætte de overvågede online samtaler i kontekst.
Det har altid været muligt at hente alle dine resultater i Excel-format, så man via Excel kan dykke ned i omtalerne, kilder, kildetyper osv. omkring ens resultater.
Overblik tjenesten er nu udvidet. I real-time, kan du nu finde ud af hvilke ord der blev benyttet mest i alle indlæg på tværs af kanaler for hver af dine søgninger i den givne periode.
Det giver en ny indsigt; ikke bare hvor meget omtale‚ men også hvad der tales om i forbindelse med dit brand, din konkurrent eller din organisation. Du kan altså på den måde få en bedre forståelse af hvad der tales online om i forbindelse med dine søgeord.
Som herover kan du f.eks. søge på Helle Thorning-Schmidt, og se en liste af de mest anvendte ord på tværs af alle indlæg. Hvis du synes et ord i listen er for generisk, og du ikke synes det giver værdi, klikker du på krydset ved ordet, som herefter fjernes og listen gen-beregnes. Kør musen hen over det enkelte ord for at se hvor mange af resultaterne, der indeholder ordet.
Hvis du ikke bare vil vide hvor meget, men også mere om hvad der tales om for dine søgetermer, kan du altså grave dig lidt ned i listen af Mest benyttede ord.
Har du ikke prøvet at lytte online med Overskrift’s Overblik, kan du prøve det fulde lytteværktøj gratis i 14 dage, ved at skrive dig op her.
Kim A.
11. april 2015Rigtig fed funktion. Glæder mig til at teste den af og se, hvorvidt den virker 🙂
Pingback:Hurtig sammenligning af online omtaler, benchmarking | Overskrift.dk