Er du bruger af Overblik-tjenesten, og er du som størstedelen af brugerne, er den daglige morgenmail – der oplister gårsdagens omtaler – ofte din primære adgang til søgeresultaterne.
På det tilhørende online dashboard findes dog en række yderligere muligheder som giver viden, indsigt og overblik om tendenserne for dine søgeresultater.
Det kan med andre ord godt betale sig at logge på en gang imellem og analysere udviklingen af dine søgetermer – ikke mindst fordi 2 nye visualiseringer har fundet vej til dit dashboard. Dels er der listen af mest benyttede ord i dine søgeresultater, som vi lancerede for nyligt. Dels muligheden for at sammenligne aktiviteten på tværs af søgninger, med de nye sammenligningsgrafer, som netop er blevet lanceret
Sammenligningsgrafer
Graferne gør det muligt at visualisere aktiviteten for to eller flere søgetermer, over den valgte tidsperiode.
Du kan altså nu direkte sammenligne aktiviteten mellem dig og dine konkurrenter, brugen af forskellige hashtags eller omtalen af f.eks. Helle Thorning-Schmidt overfor Lars Løkke Rasmussen. TDC overfor Telia. Faxe Booster overfor Red Bull.
Man kan anvende sammenligningsgraferne til at følge med i meget online omtale brands, kampagner, personer, fagområder osv. får i forhold til hinanden, altså en form for benchmarking. Graferne kan nemt anvendes til rapportering overfor ledelse og kunder, så man løbende kan følge hvordan det går.
Nederst i venstre kolonne på forsiden af dit dashboard, kan du folde liste af dine søgetermer ud, og ved at afkrydse 2 eller flere af dine søgetermer, se hvilke der har det højeste aktivitetsniveau dag for dag.
Martin Jensen
17. april 2015Kanon godt tænkt!