Overskrift lancerer ny udvidelse til tjenesten: Månedsanalyser af dine søgeresultater.
Digital medieovervågning giver dig et fuldt opdateret billede af, hvad der publiceres online om dig og dine interesser. Som Overskrift-kunde får du nu, uden beregning, en månedsanalyse i din mailboks i begyndelsen af hver måned.
Månedsanalysen bygger på den seneste måneds omtaler for din Overskrift-profil og sammenligner med tidligere. Du får altså overblik for en hel måned samt om interessen er stigende eller faldende.
Flere har efterspurgt et bedre overblik, baseret på indhold og data, de allerede har til rådighed. Så udover det daglige overblik med indholdsomtaler leveret via morgenmail hver dag – samt løbende alarmer ved forhøjet antal omtaler – udvides tjenesten så du får indblik på et højere niveau – hver måned. Månedsanalyserne automatiserer de mest almindelig efterbehandlinger vores kunder ønsker eller allerede arbejder med. Der er altså en anseelig tidsbesparelse i udsigt, når der skal månedens indsats på digitale og sociale medier skal dokumenteres.
Værdien for dig
Værdien i analyserne ligger i de nye spørgsmål der besvares. Eksempelvis:
- Hvilke af mine interesser omtales mest, og stiger eller falder interessen?
- På hvilke digitale platforme omtales mine interesser mest?
- Stiger eller falder interessen for min organisation?
- Hvilke nyhedsmedier og hvilke sociale kanaler omtaler min organisation mest?
- Hvilke Facebook posts, der omtaler min organisation har fået mest engagement
- ..og meget mere
Månedsanalyserne bliver en del af alle eksisterende og nye abonnementer hos Overskrift. De repræsenterer også en ny retning, der i mere end 10 år har været leverance af digital kvalitets-medieovervågning. Analyserne besvarer de mest centrale spørgsmål, som mange arbejder med. De skal også tjene til inspiration til, hvordan data kan anvendes på nye måder og dermed give nye indsigter.
Kom godt i gang
Har du en Overskrift-konto, har du allerede adgang til den første rapport her.
Den første del af analysen beskriver mængder og udvikling af omtaler på tværs af alle søgeprofiler.
Den primære søgeprofil er central i dine månedsanalyser
I sidste del af analysen fokuseres på én af jeres søgeprofiler; Det vil typisk være søgeprofilen, der omhandler jeres organisation, og den er udpeget til at være jeres primære søgeprofil. Skulle du ønske at ændre jeres primære søgeprofil, inden den næste månedsrapport produceres, er det også i Rapportindstillingerne det kan tilpasses.
Det er også her du bestemmer, hvilke brugere i din organisation, der skal modtage en e-mail med den nye månedsanalyse i starten af hver måned. Gør du ingenting, vil alle brugere på din profil modtage en kopi.
Spørg Overskrift
Synes at du mangler svar på andre spørgsmål i analysen, så tag fat i os. Du kan bruge vores ekspertise og indgående kendskab til mulighederne i at uddrage data, for at få svar på spørgsmål der er helt centrale for dit virke i din organisation.
Send en e-mail eller ring til Stefan Bøgh-Andersen (tlf. 22 15 82 28) hvis du har spørgsmål til mulighederne med analyser til din organisation.