En morgenrapport i mailboksen og et dashboard, der holder dig orienteret om nyt indhold, giver overblik og værdi hver eneste dag. Jo kortere tid der går fra en omtale er udgivet til du bliver opmærksom på den, jo mere værdifuld er den for dig. Hos Overskrift er vores fornemmeste opgave at finde nye omtaler i realtid. Læs videre for at blive klogere på hvordan vi hele tiden arbejder os hen i mod dét mål.
Overblikket i morgenrapporten, som du kan skimme igennem, f.eks. i toget på vej på arbejde, giver ro i maven. Blev I omtalt i det seneste døgn, står det lige dér. Blev I kritiseret grundigt på en Facebook side i går aftes, eller blev der skrevet noget direkte forkert, og så du det først i mailen her til morgen, kan roen til gengæld blive til et problem, for “vi skulle da have reageret” – og meget gerne indenfor få timer efter det kritiske opslaget.
Forudsætningerne skal være på plads
Før du kan sikre at blive orienteret om nyt relevant indhold, er der en kæde af begivenheder, der skal finde sted:
- Indhold skal findes af Overskrifts indlæsningsmotor
- Din løbende søgning skal finde det nye indlæg i Overskrifts indholdsdatabase
- Du skal orienteres om det nyfundne indhold
Kvalitet i hastighed
Først lidt om trin 1 …
Internt hos Overskrift, måler vi hele tiden på hvor god tjenesten er til at finde nyt udgivet indhold, så tæt på udgivelsestidspunktet som muligt. Jo længere tid der går fra at et stykke relevant indhold er udgivet, til du bliver opmærksom på det, jo lavere værdi har det.
Vi registrerer dels hvornår et indlæg er udgivet, men også hvornår vi finder det (og vores kunder derved har mulighed for at finde det). Alt ældre end et par dage, har nok mistet de flestes interesse. Værdien af en nyhed er derfor meget afhængig af hvornår man bliver opmærksom på den. Vi har været lidt i tvivl om vi skulle dele disse målinger med omverdenen, for så vidt vides har det ikke tidligere været en konkurrenceparameter, men vi føler os ret sikre på at vi er førende netop på at levere dansk indhold i nær-realtid.
Målet er realtid
Og så lidt om trin 2: Hvor hurtigt nye indlæg finder vej til dine søgeresultater.
Forskellige søgninger og forskellige kilder kan have forskellige indløbstider, så her følger et eksempel:
Vi oprettede en søgning på iPhone 13 et par dage efter Apple afholdt en af deres famøse events. Søgningen havde kastet ca. 800 omtaler af sig indenfor de første dage. For hvert resultat, målte vi hvor lang tid efter udgivelse Overskrifts aggregering havde fundet indlægget. Denne indløbstid blev inddelt i intervaller.
Indenfor de første 10 minutter fra udgivelsen af indholdet er mere end halvdelen af resultaterne fundet og tilgængelige for kundernes søgninger. Nogle indholds-platforme leverer dog indhold hurtigere end andre – Twitter bliver f.eks. stort set gjort tilgængeligt i det sekund afsenderen har skudt sit tweet afsted (realtid). Andre platforme som f.eks. Facebook er langsommere – fordi muligheden for at finde nyt begrænses ved kilden.
Overskrifts aggregeringsmotor samler hele tiden indhold til databasen fra mere end 800.000 kilder og dine søgeresultater bliver suppleret med nyt mindst 4 gange i timen.
Sidste trin
Sidste trin i processen er også det første du ser som kunde. Nemlig når resultaterne rammer din e-mail næste morgen – eller hvis aktivitetsniveauet stiger pludseligt, modtager du en sms og/eller en e-mail om at du bør være opmærksom på resultaterne den relevante søgeterm.
Har du brug for at stirre på et feed med de nyeste resultater, har du også adgang til det hos Overskrift – så snart dine resultater er fremsøgt, dukker de op på dit online dashboard, og på din Live Wall – som du måske allerede kender det fra f.eks. Tweetdeck, her dog med indhold fra alle kildetyper, ikke kun Twitter.
Få din egen oplevelse i realtid
Er du i tvivl om du har brug for digital monitorering af dine online interesser, kan du jo bare afprøve mulighederne. Det er gratis og helt uforpligtende i 14 dage, og vi hjælper dig godt i gang så du kan se værdien fra første dag. Klik her og prøv.