Vi har indgået en aftale med den danske webhost Surftown som kommer brugerne af Overskrift.dk til gode
Surftown har på det sidste rettet antennerne ind på danske blogs, og Thomas Jacobsen har sat SurfBloggen i søen. Han bruger ligeledes Overskrift.dk til at finde bloggere der skriver om Surftown-hosting på deres blog. Virksomheden har også bygget et 1-klik kontrolpanel, der gør det muligt f.eks. at oprette en WordPress blog uden at kende til kode eller databaser.
Aftalen giver brugere af Overskrift.dk 20% rabat på oprettelse og abonnement af webhosting hos Surftown, og ved at benytte dig af tilbuddet støtter du samtidig Overskrift. Så står du og vil til at blogge på eget domæne med en WordPress-blog, så er muligheden altså der.
Vil du i gang, kan du registrere dig som Overskrift.dk bruger (bare rolig – du skal kun angive din e-mail adresse og vælge et brugernavn/password) og følge det gule banner så snart du er logget på.
Rasmus
12. december 2007Her vil jeg så gerne indskyde, at Surftown er kendt for at lokke kunder ind med billige tilbud, for så at tvinge dem til at “opgradere” til en dyrere løsning. Jeg har løbende blogget om mine problemer med dem, og ved at jeg langt fra er den eneste. Faktisk er søgeordet Surftown et af de mest populære henvisninger fra Google.
Så, tillykke med partnerskabet, men en advarsel til alle som måtte overveje at gøre brug af webhotellet. De har ekstremt skumle forretningsmetoder. Personligt vil jeg anbefale Dreamhost, som værende både billigere og bedre.
Thomas Jacobsen
13. december 2007Hej Rasmus,
Det er korrekt, at filerne på din daværende konto ikke trak den store trafik hos os. Derimod var dit forbrug af serverens delte ressourcer, og til en vis grad antallet af hits, en stor faktor i at du blev tilbudt en opgradering.
Om Surftown
Jeg vil ikke benægte, Surftown tidligere har været uheldige i deres kommunikation med (og behandling af) kunder, men enhver har lov til at lære af sine fejl. Og det vil jeg da mene vi har. Det er jeg i hvert fald hentet ind til: Min rolle i organisationen er netop kommunikation til kunder, at have fokus på jeres ønsker og sørge for at formidle det videre, så det kan effektueres. Vi lever jo af vores kunder.
Gennem de seneste uger har jeg yderligere udfordret de interne forretningsgange hos Surftown og fået det arrangeret således, at kunder der tidligere belastede serverne ekstremt, ikke længere suspenderes øjeblikkeligt, hvis uheldet er ude. Vores supportere gennemgår nu serverlisterne dagligt, og de kunder vi tidligere ville have suspenderet, modtager nu en email med tips om optimering af ressourceforbruget. Ligeledes har vi kraftigt reduceret antallet af kunder pr. server, hvorfor mange kunder nu oplever en markant forbedring i hastigheden på deres databaser og hjemmesider hos os.
Forretningsbetingelser
Jeg har for nogen tid tilbage undersøgt forbrugernes ønsker med henblik på opsigelse og læste dengang også dine posts om samme, og jeg kan med glæde fortælle at vores forretningsbetingelser nu er blevet ændret – de reviderede dokumenter lægges op senere på dagen. Fremover vil man som kunde have mulighed for at opsige sit webhotel ved simpelthen at undlade at betale, det er også en meget udbredt måde at håndtere det i USA. Jeg har også bedt om at få den ”lille grønne knap” ændret til et langt tydeligere element.
Vedr. DreamHost
DreamHost bruger i øvrigt samme betingelser som os: Hvis dine processer har en mærkbar, negativ indvirkning på serverens ydelse, kan du blive pålagt ekstra gebyrer for opgraderinger eller direkte blive opsagt. I kraft af deres størrelse har de måske blot mere juice at give af.
Sidst men ikke mindst har jeg åbnet en blog for Surftown, (som ligger på http://blog.surftown.dk) for netop at starte en langt tættere dialog med vores kunder og kunne reagere på jeres feedback.
Dbh,
Thomas
Rasmus
13. december 2007Thomas : Jeg blev ikke tilbudt en opgradering. Mine filer blev slettet uden advarsel, og jeg fik et ultimatum: Opgrader eller lev med at dine filer er utilgængelige. At du betragter det som værende et “tilbud”, understøtter jo bare min påstand om at Surftowns tankegang, når det kommer til deres kunder. Jeres bait-and-switch salgsteknik er på grænsen til det ulovlige og i sig selv nok til, at Surftown efter min mening er det værste hostingselskab, jeg nogensinde er stødt på.
Siden du vælger at offentliggøre min supportsag (godt eksempel på, at man som kunde heller ikke kan regne med et fortroligt og professionelt forhold til jer), så drejede det sig specifikt om tre-fire podcasts (mp3-filer), som tilsammen fik i størrelsesordenen 100-150 downloads i løbet af et par dage. På Dreamhost er min downloadtrafik af samme filtype mere end femdoblet, uden at det har givet det mindste problem.
Rasmus
13. december 2007Hov, jeg fik redigeret en halv sætning væk.
“..om at Surftowns tankegang, når det kommer til deres kunder.” skulle fortsætte med “er, at dem kan man pisse på som man vil”.
Skål.
Thomas Jacobsen
14. december 2007Hej Rasmus,
Vi stiller os komplet uforstående overfor din udlægning af sagen! Jeg har analyseret dine supportsager og kan stå inde for den hjælp, du har fået hos os. Derfor vil jeg gerne have din tilladelse til at offentliggøre dine daværende to supportsager? Dermed kan folk selv tage stilling til sagen og danne sig en mening.
Jeg mener nemlig ikke at have offentliggjort følsomme oplysninger om dit kundeforhold, jeg har udelukkende taget stilling til facts du selv har været inde på.
Dbh,
Thomas
Rasmus
14. december 2007Det er fint nok, Thomas. Held og lykke med at forbedre Surftowns image. Jeg håber virkelig det lykkes, for det virker som om du brænder for sagen.
Thomas Jacobsen
14. december 2007Hej Rasmus,
Tak for komplimentet – og ja, jeg brænder virkelig for sagen. Derfor piner det mig også, vi ikke har fået mulighed for at fremlægge vores side af din kundeoplevelse hos os.
Skal vi køre dialogen videre her på Overskrifts underskrift eller på kammeret.dk?
Dbh,
Thomas
Preben Madsen
16. december 2007Jeg kan ikke rigtig se, hvor man bestiller webhotel med WordPress og hvad det koster nogen steder. P.S. jeg er registreret hos Overskrift.dk
Jens Ulrik
17. december 2007@Preben: Klik på banneret på forsiden af Overskrift.dk eller følg dette link. Prisen afhænger af hvilke produkter du vælger.. Totalprisen vises på bestillingssiden.
Du kan se en demonstration af kontrolpanelet hos Surftown.