Jeg opdager først nu, at den danske rejse-bruger-blog-sociale-netværk Travellog forleden blev solgt til Travelmarket for 2,2 mill. kr. (Børsen, Finansnyheder).
Det virker altså som om danske Web 2.0 initiativer er ved at blive modne til overtagelser og videresalg. Ideen med Travellog er jo netop bruger-genereret indhold via brugerblogs med billed- og video-upload, google maps kort osv. rettet mod “rejse-nichen”, altså private som vil dele deres rejseoplevelser med dem derhjemme og andre. Det er netop det bruger-genererede indhold (bruger-til-bruger) TravelMarket har manglet og nu får med Travellog. TravelMarket regner også med at anvende det i deres internationale ekspansion og som blog-modul tilbud til andre i rejsebranchen.
Også interessant at danske medier netop nu satser meget på det bruger-genererede indhold (f.eks. prisen til TV2s 1234 forleden, Freeway som portal) som enten må bygges fra grunden eller i dette tiltælde altså tilkøbes.
Vi bloggede selv om Travellog i april sidste år, da vi indgik i blog-samarbejde med Travellog, et blogsamarbejde vi iøvrigt har med de fleste danske blog-platforme herhjemme.
Overskrift.dk: Web 2.0, TravelMarket