Det mener TeliaSonera i Sverige for tiden (men sandsynligvis ikke så længe endnu). Ligesom Gulex pakker andres indhold ind i egen framing (og linker dybt – yddrk), har TeliaSonera med Surf Open-browseren til mobiltelefoner, taget næste skridt og brugt pladsen i top og bund til egne reklamer.
I tilfælde er det sket at Flash reklamer indeni selve websitet er blevet udskiftet med TeliaSonera’s egne, hvis telefonen ikke har kunnet vise Flash. Det mere opsigtsvækkende er udtalelsen fra Telias informationschef Bengt Olsson til Veckans Affärer: “Operatøren ejer skærmarealet” (???!?), og “avishusene i øvrigt ikke har forstået hvordan internettet fungerer”.
Indledningsvis fjernede TeliaSonera deres egne reklamer, for at komme i dialog med avishusene, men nu er der altså tændt for Telia’s bannere igen. Gad vide hvor længe aviserne undlader at blokere for indhold til Surf Open-browseren endnu? Er det allerede begyndt?
Set hos Adland