Bliv klædt til arbejdet med digital mediemonitorering. Uanset om du starter forfra eller er garvet monitoreringsekspert er der et webinar i serien til dig. Nu kan du få indblik i 15 års erfaringer med digital mediemonitorering, og du behøver blot en halv time (og måske en…
Kræv adgang til et arkiv i din digitale mediemonitorering
Ingen ved hvad fremtiden bringer. Hvis du opretter en medieovervågning uden at vide om din overvågning har givet 10, 100 eller 1000 resultater dagen før eller for den sidste måned, kan du heller ikke forudsige om den kommer til at give værdi og indsigt. Skal du…
En alarm der giver ro i maven
Alarm-muligheden i Overskrift tjenesten fortæller dig at du bør være opmærksom fordi en potentiel shitstorm, intensivering af omtaler af dine mærkesager eller interesseområder er på vej. Du får hermed ekstra tid til at forberede jeres respons, så I fremstår forberedte når spørgsmålene melder sig på jeres…
Relevans for Realdania
Er du relevant nok for din målgruppe, og hvordan ved du om du er? Du kan jo ikke spørge nogen du ikke har i tale. I den filantropiske organisation Realdania har man masser af faglig viden som skal ud og leve. Her arbejder man også med…
Twitters uransagelige veje
Opdatering 30. maj: Twitter har lukket for adgangen via de anvendte API’er. Med Overskrift er det dog fortsat muligt at følge dine interesser i omtaler – også på Twitter. Opdatering 30. marts: Twitter annoncerer at adgangen til data af nævneværdigt omfang bliver til et betalingsprodukt. Pris…
Har du en troll i maven – eller i kommentarsporet?
Når man skal definere om noget er trolling, er det vigtigt at skelne mellem afsenderens måde at respondere på. Nogle er utilfredse, ytrer kritik og laver ballade, men de går i dialog og argumenterer, nogen gange endda fornuftigt og høfligt. Andre gange er tonen mere aggressiv…
Overenskomstforhandlinger som mærkesag
Mål din mærkesag. Du kan blive klog på hvem dine mod- og medspillere er og hvad deres vinkel er, ved at lytte til dem når de taler om din mærkesag. Før jul offentliggjorde danmarks nye SVM-regering et forslag om at afskaffe Store Bededag, for at kunne…
Morgenmøde: Forstærk de gode historier og inddæm dine trolls
Har du til opgave at viderefortælle de historier der understøtter dine mærkesager, mens andre (nogen gange anonyme) forsøger at modarbejde netop dét? Digital Rådgiver og forfatter, Katrine Emme Thielke og Digital formidlingsrådgiver fra Realdania, Per Sommer deler indsigter fra deres virkelighed. Kom til en times fokus…
Twitters fremtid i Danmark
Elon Musk er kontroversiel og nu også indehaver af et af de største sociale medier i verden. Men hvad betyder det for Twitter i Danmark? Nogle forlader Twitter – og smækker med døren, som f.eks. Simon Kvamm. Her kan du læse hvad danske Twitterbrugere gør, og…
Nyt hos Overskrift: LinkedIn monitorering
LinkedIn er gennem de seneste år blevet den vigtigeste kanal for flere og flere. Og det er ikke bare en platform hvor du kan følge med i jobskifte blandt dine professionelle kontakter. Det er nu også et sted hvor faglige indsigter og personlige erfaringer deles. De…
TV2-partilederdebatten på Twitter minut for minut
Der var én partileder, der løb med langt de fleste omtaler på Twitter under TV2’s sidste partilederdebat før valget. Debatten kørte over skærmen fra klokken 20 til 22, og herunder ser du det akkumulerede antal omtaler af de enkelte politikeres navne på Twitter fra en time…
Udviklingen i antallet af omtaler af partiledere i oktober
Følg udviklingen i antallet af omtaler af de enkelte partiledere dag for dag i oktober måned på Twitter, her hvor der er en god uge til folketingsvalg. Der er partier, der ikke er helt hjemmevante på Twitter eller har opbygget en interessesfære omkring sig derinde, mens…
Ældre Sagen har sat digital mediemonitorering i system
Overskrifts morgenmøde “De stærkeste kommunikatører hos danske interesseorganisationer” bød på oplæg fra Benjamin Rud Elberth, digital rådgiver og forfatter og fra Jeanette Hedegaard fra Ældre Sagen. Læs her om nogle af indsigterne om mediemonitorering fra Jeanettes oplæg. Ingen af os har uendelig tid. Derfor er opmærksomhed…
Morgenmøde: De stærkeste kommunikatører hos danske interesseorganisationer
*** Update 3. september 2022 *** : Ventelisten åbner Alle pladser til morgenmødet er fyldt. Tilmeldinger til ventelisten er mulig og evt. afbudspladser tildeles ventelistepladserne efter først-til-mølle princippet. Det er en historisk stærk duo der giver dig inspiration og skarpe råd om best practices, når din…
Giv mig opdateringer i realtid
En morgenrapport i mailboksen og et dashboard, der holder dig orienteret om nyt indhold, giver overblik og værdi hver eneste dag. Jo kortere tid der går fra en omtale er udgivet til du bliver opmærksom på den, jo mere værdifuld er den for dig. Hos Overskrift…
Automatiseret medieovervågning: Hvad du kan bruge det til
Når du sætter en maskine til at holde øje med noget du selv tidligere har holdt øje med, starter du også en tankeproces. Hvad er det rent faktisk du gør, når du “holder øje”? Her kan du læse hvordan du får værdi af automatiseret medieovervågning på…
Nyt dashboard i din Overskrift-løsning – relevans i forgrunden og færre klik
Når du bruger dit Overskrift dashboard, skal du se opdateret relevant indhold med det samme og vil du tilpasse visningen skal det ske med den mindst mulige indsats. Dette mantra har drevet udviklingen af det dashboard, som du fremover vil have adgang til.
*** Udskudt *** Webinar: Vind samtalen som interesseorganisation
** 5. november 2020 – Webinaret er udskudt. ** Trods stor interesse for dette webinar, ser vi os desværre nødsaget til at udskyde afholdelsen på ubestemt tid. Vi ikke har kunnet afvikle webinaret i tilpas forsvarlige rammer for oplægsholderne her under Corona med de forhåndenværende rammer…
8 måder at fejle i digital mediemonitorering
“Jeg vil vide så meget som muligt om hvordan alt vi interesserer os for, bliver omtalt alle steder”.. Dét er en sætning, der sammenfatter hvordan du kan være sikker på at knække nakken på online mediemonitorering. Læs hvilke fejl andre har begået tidligere, så du ikke…
Hashtags i et corona-lukket Danmark
Den 11. juni er det 3 måneder siden at Danmark lukkede ned og vi begyndte at lære hjemmearbejde på en ny måde. I nye situationer opstår nye hashtags, og det kan tage et stykke tid, før der opnås konsensus om hvilke hashtags vi bruger – og…