Alle skriger på data, der kan dokumentere effekten af branding-indsatsen. Kommunale slogans har ramt ca. halvdelen af de danske kommuner. Om et slogan er er godt eller ej, kan være en smagssag, men det skal i alle tilfælde aktiveres og udbredes – og måles. Et kommunalt slogan og en vision skal…
Nøgletal for Twitter i Danmark 2016
Som en del af mediemonitorerings-tjenesten Overblik, følges alt indhold fra online og sociale medier i Danmark. Ligesom tidligere år, vil vi her igen gøre status over hvordan de forskellige online og sociale medier anvendes – specifikt Twitter i Danmark 2016. Der eksisterer ved udgangen af 2016 ca.…
Instagram i Danmark 2016
Det eneste, der ligner 2015, når man graver ned i Instagram i Danmark 2016, er top-3 listen af de mest fulgte Instagrammere og de 3 mest anvendte hashtags. Derudover er Instagram en platform i rivende udvikling og danskerne lader til at bruge den til mere. Trods Snapchat’s buldrende…
Social media marketing – vejen til de unges opmærksomhed
Hvordan rammer du de unge brugere på sociale medier som Snapchat, YouTube og Instagram? Til #lytgodt morgenmødet d. 2 november delte Signe Gren, som til dagligt er digital rådgiver hos Astrid Haug ApS, ud af hendes gode erfaringer med brugen af social medier og social media…
Økologisk Landsforening fokuserer på målrettet online kommunikation
Som Social Media Manager hos Økologisk Landsforening, administrerer Tobias Egmose til dagligt organisationens mange online platforme. Til det fuldt booket #lytgodt morgenmøde om stærke online kampagner, gav han værdifulde råd om, hvordan man opnår interaktion og en engageret målgruppe. I Love Øko er Danmarks største øko fællesskab, med over 73.000 følgere…
Tilmeld dig: Stærke online kampagner
Høst frugten af talernes erfaringer fra online kampagner – hvor vigtig platforme som Facebook, Instagram og Youtube kan være i dag, og hvordan det kan skabe værdi for din organisation at monitorere disse. Tilmeld dig gratis morgenmødet hos Overskrift den 2. november. Update 19. oktober 2016: Alle pladser er besat,…
Fra nul til over 6400 “shelfies” på 30 dage
Hvad er din favorit bog, som er blevet filmatiseret og hvilke bøger kan du huske fra din barndom? Det er blot to ud af 30 daglige udfordringer, som har fået hashtagget #septemberbøger til at gå fra nul til mere end 6.400 billeder på blot én måned.…
Danskerne er blevet mere kræsne på Instagram
Hvem har flest følgere på Instagram i Danmark – og hvor på listen rangerer du selv? Få indblik i udviklingen på Instagram det seneste år. En udvikling som vidner om tilgang i antal brugere, men en nedgang i antal posts. Nummer ét på listen har formået at tredoble…
Folkmødet 2016 på online medier
2016 blev endnu et rekord-år for Folkemødet på Bornholm. Både i Allinge og online, blev der slået rekorder i besøg og aktivitet. Læs videre og få detaljerne om udviklingen og højdespringerne på Bornholm i 2016. Twitter er igen det foretrukne medie, og bliver ligefrem kaldt Folkemødets intranet:…
Region Hovedstaden aktiverer ledelsen digitalt på folkemødet
Under folkemødet i 2015, blev der sendt godt 22.000 tweets og retweets med #fmdk-hashtagget. En af Thilde Vesterby’s kæpheste er, at tweets skal suppleres med mere emnespecifikke hashtags, for ikke at drukne i strømmen af #fmdk-tweets. I serien af indlæg fra Overskrift’s #lytgodt-morgenmøder, fortæller Thilde hvordan Region Hovedstaden forbereder…
Folkemøde-aktive IDA deler pro-tips forud for årets politiske festival
Ingeniørforeningen IDA deltager på Folkemødet 2016 for at brand’e ingeniør-faget og sekundært for at tale om sig selv. Det har indflydelse på planlægning, afvikling og evaluering af foreningens online indsats, og på hvad der tunes ind på, når IDA lytter online. Dette er det første af 3 #lytgodt-indlæg forud…
Tilmeld dig: Forbered og evaluér din folkemøde-indsats
Folkemødet, der løber af stablen midt i juni måned, repræsenterer en betydelig investering for alle deltagere. Derfor er det centralt, at din organisation har de bedste forudsætninger for at sætte dagsordenen de rigtige steder under folkemødet. Update 3. maj 2016: Alle pladser er besat, men du har mulighed…
Bliv præmisleverandør på dine nøgleord
Ved det fuldt bookede #lytgodt-morgenmøde, “Lyt og styrk din medlemsorganisation online”, talte også Digital Chef hos Geelmuyden Kiese, Benjamin Rud Elberth. Han leverede en solid række værdifulde råd til organisationer, der ønsker at placere sine synspunkter foran de rigtige øjne. Mange tænker på at lave meget lækker content til mange penge,…
10 år med Overskrift’s blog
Du kan bruge Overskrift til at lytte på det relevante indhold i en strøm af over 100.000 daglige indlæg fra mere end en halv million forskellige danske kilder, men kender du historien, der startede som en oversigt over nyhedsfeeds? Det er ikke kun Twitter, der kan fejre 10 års fødselsdag i…
Når NNF lytter til sine medlemmer
Til morgenmødet “Lyt og styrk din medlemsorganisation online” i marts, bidrog Morten Torbjørn Andersen fra NNF med et unikt indblik en faglig organisation af NNF breddes, som bruger online lytning til at definere, målrette og nuancere sine budskaber. NNF’s medlemmer er i udgangspunktet ikke særligt digitale (20-25% har læse/stavevanskeligheder og…
Ældre Sagens tilgang til online lytning
Interessen for Overskrift’s første morgenmøde den 15. marts, med fokus på online-lytning, var meget overvældende. 3 yderst kompetente talere, 45 gæster og en ivrig spørge- og dialog-lyst gjorde det til en virkelig udbytterig morgen for alle. Første taler var Jeanette Hedegaard fra Ældre Sagen, der bl.a. fortalte hvordan Ældre…
Tilmeld dig: Lyt og styrk din medlemsorganisation online
Husker du at lytte med på hvad dine medlemmer siger om din organisation på tværs af sociale og online platforme? Hvordan sætter du dagsordenen, ejer dine nøgleord og hvordan skaber det værdi for din organisation? Update 9. marts 2016: Alle pladser er besat, men du har…
Hvad taler dine medlemmer om?
Husker du at lytte med på hvad dine medlemmer siger om din organisation på tværs af sociale og online platforme. Læs med nedenfor og bliv inspireret til hvordan du kan designe skarpe og nye budskaber med udgangspunkt i lytning og monitorering. Har du ofte kontakt med dine…
2015 på Twitter og Instagram
Det var i 2015 vi talte om flygtninge, terror, afholdt folketingsvalg og afstemning om EU retsforbeholdet. Ligesom sidste år samler Overskrift op på nøgletallene fra de digitale medier. Twitter Det findes nu 300.000, dette betyder at antallet af danske twitter-konti er steget med 15% i 2015, hvor Overskrift…
Her var Overskrift i 2015
Året 2015 lakker mod enden og hos Overskrift har vi derfor forsøgt at udvælge nogle af de begivenheder, hvor vi enten selv deltog aktivt, såsom Social Media Week og Dansk Kommunikationsforening topmøde indenfor politisk kommunikation, begivenheder hvor vi stod med på sidelinjen og kunne levere relevante dataudtræk…