{"id":3075,"date":"2014-03-14T12:48:23","date_gmt":"2014-03-14T11:48:23","guid":{"rendered":"http:\/\/blog.overskrift.dk\/?p=3075"},"modified":"2021-02-01T12:44:52","modified_gmt":"2021-02-01T11:44:52","slug":"hvad-skal-man-med-mediemonitorering-benjamin-rud-elberth","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.overskrift.dk\/blog\/2014\/03\/14\/hvad-skal-man-med-mediemonitorering-benjamin-rud-elberth\/","title":{"rendered":"Hvad skal man med mediemonitorering, Benjamin Rud Elberth"},"content":{"rendered":"
Benjamin Rud Elberth er en af de Danmarks f\u00f8rende eksperter inden for digital kommunikation. Han har tidligere v\u00e6ret digital chef hos b\u00e5de Socialdemokraterne og Hou Media. I dag er han, sammen med Geelmuyden-Kiese, i f\u00e6rd med at flytte magt i den digitale verden. Her kan du l\u00e6se, hvorfor netop han mener, at mediemonitorering er vigtig for din virksomheds digitale kommunikation.<\/strong><\/p>\n Fordi sociale medier handler om at deltage i samtaler, der allerede flyder. B\u00e5de det der bliver sagt om ens brand og samtaler om de emner, man som virksomhed skal v\u00e6re en del af. Ser du ikke, hvad der tales om, kan du heller ikke p\u00e5virke samtalen og v\u00e6re med til at afg\u00f8re, hvor samtalen skal hen.<\/p>\n Virksomheder skal gennemg\u00e5 deres pressemeddelelser fra de seneste tre \u00e5r og se, hvilke n\u00f8gleord de har skrevet om. De skal bruge overv\u00e5gning til at finde pr\u00e6cis de n\u00f8gleord, s\u00e5 de kan hoppe ind i samtalerne, vide hvad andre siger om dem, og l\u00e6re af det.<\/p>\n Er der nogen typer af firmaer, der ikke burde benytte det? Jeg kan huske et eksempel med et t\u00f8mrerfirma, der blev outet p\u00e5 Twitter, fordi en medarbejder havde samlet en prostitueret op i firmabilen. Samme firma kunne med fordel have fanget den samtale, og de kan finde de samtaler, hvor kunder eftersp\u00f8rger en t\u00f8mrer i netv\u00e6rket. Jeg mener, man kan l\u00e6gge samme skabelon ned over stort set alle virksomheder.<\/p>\n Mattias Tesfaye spottede enten heldigt eller dygtigt, at Ekstra Bladet med Poul Madsen p\u00e5 Twitter var i gang med at pushe en historie om, at Tesfaye i en bog for at benytte dansk arbejdskraft havde f\u00e5et trykt sin bog i Letland. Den samtale hoppede Tesfaye selv ind i og demonterede.<\/p>\n <\/a>Benjamin Rud Elberth<\/a> r\u00e5dgiver om digital kommunikation i en tv\u00e6rmedial tilgang. Ved hvordan man skaber effekt ud af nettet, hvilke platforme der skal bruges til hvilke form\u00e5l, hvordan man laver en ordentlig digital strategi og forf\u00f8lger den med udgangspunkt i nye og sociale medier. Benjamin r\u00e5dgiver ogs\u00e5 om, hvordan man flytter magt og holdninger med nettet og p\u00e5virker mediebilledet med digitale medier. Derudover er han opl\u00e6gsholder i digital strategi, om effekt p\u00e5 sociale medier i virksomheden og politisk digital kommunikation. Sidst men ikke mindst er Benjamin af og til g\u00e6steforel\u00e6ser p\u00e5 K\u00f8benhavns Universitet i Politisk Digital Kommunikation og Digital Strategi.<\/p>\n Dette er tredje og sidste artikel i en serie om online og social medie monitorering, hvor vi ogs\u00e5 har spurgt Trine-Maria Kristensen<\/a> og Thomas Bigum<\/a>.<\/p>\n —<\/p>\nHvorfor er social mediemonitorering vigtigt?<\/h2>\n
Hvad skal man som virksomhed udnytte social mediemonitorering til?<\/h2>\n
Hvilken type af firmaer burde benytte social mediemonitorering?<\/h2>\n
Findes der gode eksempler, hvor mediemonitorering er blevet brugt positivt af enten politikere eller virksomheder?<\/h2>\n
FAKTA:<\/h2>\n