Overskrift er et stærkt værktøj til at fange alt det, som mange af de andre monitorereringstjenester misser. Der er rigtig meget at hente ude på de sociale medier og forskellige websites, både i forhold til relevante emner og historier, men også i forhold til, hvordan det man som virksomhed sender ud bliver samlet op og videreformidlet.
Overskrift: Et værdifuldt værktøj til online medieovervågning
For Malene Philippa Laursen, Brand- og Marketing Manager hos Aarhus Vand, er Overskrift et uundværligt værktøj til at holde styr på virksomhedens omdømme og relevante emner på online medier. Som en daglig overvågningstjeneste giver Overskrift hende og hendes team et hurtigt overblik over, hvad der rører sig på online-medier – et godt supplement til de traditionelle overvågningstjenester, som ofte kun dækker de etablerede nyhedsmedier.
"Overskrift adskiller sig fra andre overvågningstjenester, da det typisk dækker et bredere spektrum af online-medier."
Øget opmærksomhed på aktuelle emner og det politiske område
Alle i Malenes afdelingen modtager dagligt en e-mail fra Overskrift, som indeholder information om, hvor Aarhus Vand bliver nævnt og væsentlige emner for virksomheden. Her har Overskrift vist sig at være et rigtig godt værktøj til at fange de emner og historier, som har relevans for virksomheden.
"Det kan godt være nogle emner, der er højaktuelle i forhold til virksomhedens strategi, som er relevante for os. Det har vi så sat ind som nøgleord, så vi kan følge med i, hvad der rør sig omkring det emne. Det er meget givende og det er nemt at overskue, det vi får ind."
Dertil kommer, at Aarhus Vand er en offentlig ejet virksomhed, hvorfor det er vigtigt for virksomheden at kunne følge med i, hvad der bliver diskuteret og vedtaget på det politiske område. Malene fortæller:
"Har der fx været drøftet grundvand eller drikkevand i byrådet, er det interessant for os at kunne følge med i. Det fanger Overskrift og på den måde får vi en bred forståelse af, hvad der rør sig indenfor det politiske. Jeg har selv for nylig været inde og læse nogle fraser fra et byrådsreferat."
Malene fremhæver også Overskrifts sms-alarmfunktionen, som sender en sms, når et emne pludselig får øget aktivitet. Det giver Aarhus Vand mulighed for at reagere hurtigt på omtaler og vurdere, om de bør tage yderligere skridt
"Overskrift skaber noget ekstra awareness, som fungerer rigtig godt. Jeg fik for nylig en sms-alarm fordi der var øget aktivitet omkring de her PFOA, altså evighedskemikalier i drikkevandet. Det kan vi så reagere hurtigt på og fx. udarbejde et indlæg om emnet, så vi er så transparente og aktuelle som muligt i forhold til, hvad der fylder i medierne og hos vores kunder."
Får det ud af det, man gerne vil
Overskrift har vist sig at være et effektivt og fleksibelt værktøj, som både hjælper Aarhus Vand med at overvåge den digitale omverden og holde styr på virksomhedens omtale på online-medier.
Tjenesten giver et værdifuldt supplement til de mere etablerede overvågningsværktøjer og giver virksomheden mulighed for at reagere hurtigt på både aktuelle emner og politiske debatter på online-medier.
Malene afslutter:
"Det er relevant og nemt at overskue, det vi modtager fra Overskrift og folkene bag er meget proaktive. De tager kontakt, oplyser om nye funktioner og spørger ind til, om alt fungerer godt. Så man får det ud af det, man gerne vil."
Prøv Overskrift gratis i 14 dage
Kunne du være interesseret i mediemonitorering? Tag en uforpligtende snak med en af vores eksperter og find ud af, hvordan Overskrift kan gavne jer. Du kan også teste Overskrifts mediemonitorering gratis i 14 dage for at se hvilken værdi, værktøjet kan give netop din virksomhed.